Ecut
در راستای سیاست‌های مشتری محوری ایکات ، قوانینی برای فروش در سایت ایکات وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت ایکات توسط متخلفان خواهد شد. قوانین و مقررات فروش در سایت ایکات ۱ . قیمت قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که در سایت درج شده است. ۲ . لغو سفارش مشتری توسط ایکات به دلایل زیر: • عدم موجودی کالا در انبار • تاخیر در تامین و ارسال کالا • اشتباه در قیمت‌گذاری جریمه لغو سفارشات مشتری توسط ایکات : - عدم موجودی کالا در انبار ایکات موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروش را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند. در غیر اینصورت منجر به جریمه خواهد شد. جریمه: ،،،،،،،، - تاخیر در تامین و ارسال کالا مجموعه ایکات موظف است کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل ) به دست مشتریان برسانند در غیر اینصورت منجر به جریمه خواهد شد. جریمه: جریمه‌ی تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به مشتری ) الف) کمتر از دو روز تاخیر،........ ب) بیشتر از دو روز تاخیر، ..... -اشتباه در قیمت‌گذاری قیمتی غیر از قیمت مصوب کالا که در سایت به عنوان قیمت مصرف کننده درج شده است منجر به جریمه خواهد شد. 3.لغو سفارش توسط مشتری اگر مشتری از خرید خود منصرف شود; توجه بند 1: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد. توجه بند 2: از آنجا که ایکات ا یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود). اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، میتوانید وارد پروفایل خود شده و سفارش را لغو نمایید. با استناد به "توجه بند 1" در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. ل ازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند. لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته‌بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد. همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود. - اگر محصول خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد وجود مغایرت باید حداکثر طی ۴۲ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروشایکات از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود. اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا سایز، باید محصول در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد. عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات محصول، (مشخصات درج شده در وب‌سایت ) است - اگر محصول خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد - اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۳ روز پس از دریافت کالا، به ایکات اطلاع داده شود. - لازم است بسته بندی اصلی محصولات تا پایان ۳ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. - استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در بسته بندی اصلی خود به ایکات بازگردانده شود. - این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری ( خرابی پارگی و......) که در اثر استفاده نادرست کاربر از محصول ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟ اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش ایکات برسد، هزینه‌های ارسال به عهده ایکات است. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکتایکات ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس،،،،،،،،،، ایمیل شود. در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان ایکات، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود. اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد; آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی ۴۲ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش ایکات اطلاع داده شود. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و ایکات تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند. لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ایکات بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش ایکات ارسال شود. در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل‌گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به ایکات بازگردانده شود. پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک هفته بصورت امانت نزد ایکات در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت ایکات در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟ اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش ایکات برسد، هزینه‌های ارسال به عهده ایکات است. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکتایکات ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس،،،،،،،،،، ایمیل شود. در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان ایکات، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود. اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد; آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی ۴۲ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش ایکات اطلاع داده شود. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و ایکات تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند. لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ایکات بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش ایکات ارسال شود. در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل‌گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به ایکات بازگردانده شود. پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک هفته بصورت امانت نزد ایکات در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت ایکات در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت